YOGAROOM LUMON tuntikuvaukset

Tasoluokitukset:

1:  Lempeä tunti, joka sopii myös ensikertalaisille

2:  Keskitason tunti, joka sopii jo hiukan harjoitusta tehneille

3: Haastavampi tunti, joka sopii edistyneille

GOOD MORNING FLOW (60 min.)

Tue hyvinvointiasi ja tarjoa itsellesi kokonaisvaltainen kehoa sekä mieltä virkistävä ja vahvistava, dynaaminen tunti.

Tunnilla yhdistyvät hengityksen kuljettama, rauhallinen, virtaava liike, monipuolisesti kehoa vahvistavat ja avaavat liikkeet sekä tasapainoharjoitteet. Mieli keskittyy ja kirkastuu, saat uutta inspiraatiota sekä elinvoimaa alkavaan päivään.

Harjoitus kehittää fyysisesti kehonhallintaa, voimaa, kestävyyttä, tasapainoa sekä lisää liikkuvuutta.

Opit myös kuuntelemaan kehosi viestejä sekä tuntemuksia ja aina halutessasi voit ottaa lepotauon kehosi sitä kaivatessa. Näin aloittelijatkin voivat rohkeasti tulla mukaan.

Tunti soveltuu kaiken tasoisille joogaajille.

PRANA VINYASA®

Anna itsellesi mahdollisuus heittäytyä virtaavaan, leikkisään ja hieman haastavampaan Prana Vinyasa Flow:n sykkeeseen.

Prana Flow® / Prana Vinyasa® on energinen, virtaava joogaharjoitus, jonka on kehittänyt yhdysvaltalainen joogaopettaja Shiva Rea. Prana Vinyasa® käsittää noin 46 eri harjoitusta, joita kierrätetään vuodenaikojen ja kuunkierron mukaan. Harjoituksessa käytetään vinyasa krama -tekniikkaa, jossa edetään asteittain jokaisen voidessa nauttia harjoituksesta omalla tasollaan. Käytämme myös mantrausta, mudria, asanaa ja meditointia niin liikkeessä kuin rauhassa.

BIKYASA POWER FLOW

Tarjoa itsellesi voimakas ja kehoa monipuolisesti haastava harjoitus, jossa energinen musiikki on vahvana elementtinä tukemassa liikkeitä.

Tunnilla on vaikutteita Bikram- sekä Astanga Vinyasa -sarjoista ja harjoitus on aina sama, riippuen kuitenkin sen kestosta (60 / 75 / 90 min.) Sarjan on kehittänyt Gabriel Azoulay niminen joogaopettaja.

Samana toistuva tuntikaava auttaa keskittymisessä sekä oman kehityksen seuraamisessa.

Harjoitus kehittää monipuolisesti kehonhallintaa, voimaa, kestävyyttä, tasapainoa ja lisää liikkuvuutta.

Melko vauhdikas tunti. Mikäli olet vasta-alkaja joogassa, suosittelemme ensin tutustumaan hieman hidastempoisempiin tunteihin kuten YinYang, Yin, Sivananda, Good Morning Flow.

VINYASA FLOW

Innostu ja antaudu virtaavaan, leikkisään ja hieman haastavampaan Vinyasa Flow:n sykkeeseen.

Tunneilla yhdistyvät hengityksen kuljettama virtaava liike, monipuolisesti kehoa vahvistavat ja avaavat liikkeet sekä tasapainoharjoitteet. Mieli keskittyy ja kirkastuu, saat uutta inspiraatiota sekä elinvoimaa.

Harjoitus kehittää monipuolisesti kehonhallintaa, voimaa, kestävyyttä, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Harjoittele ilman paineita ja turhaa suorittamista, nauttien mahdollisista haasteista, joita tämä tunti tarjoaa.

Vauhdikas tunti. Mikäli olet vasta-alkaja joogassa, suosittelemme ensin tutustumaan hieman hidastempoisempiin tunteihin kuten YinYang, Yin, Sivananda tai Good Morning Flow.

YINYANG YOGA

Tue hyvinvointiasi ja tarjoa itsellesi tasapainoa ja harmoniaa yhdistämällä kaksi vastakkaista energiaa, YIN ja YANG.

Yang osuus on virtaavaa, energisoivaa joogaa, joka kehittää kehon hallintaa, kestävyyttä, dynaamista liikkuvuutta sekä tasapainoa. Liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen kuljettamana ja siirrymme asanasta toiseen rauhallisesti ja liikkeestä nauttien.

Yin osuudessa olemme asennoissa useita minuutteja, joka mahdollistaa asanan vaikutukset myös syvemmällä tasolla sidekudoksiin saakka. Kehon jännitykset sulavat, mieli hiljenee ja hermosto rauhoittuu.

Näin löydät tasapainon, joka harmonisoi koko kehon ja mielen.

Tunti virkistää, lisää elinvoimaa, liikkuvuutta ja keskittymiskykyä.

Tunti soveltuu kaiken tasoisille joogaajille.

YIN YOGA

Anna itsellesi elvyttävä lepohetki arjen kiireistä ja suorittamisesta.

Yin joogan eheyttävä vaikutus perustuu sen pitkäkestoisiin asentoihin, jotka edistävät sidekudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta sekä energiansaantia. Myös haitallisia kuona-aineita pääsee tehokkaasti poistumaan kehosta ja siksi on hyvä muistaa juoda paljon raikasta vettä.

Pitkäkestoisissa venytyksissä vaikutus kohdistuu myös kehon meridiaaneihin (energiakanavat) ja näin hoidetaan kokonaisvaltaisesti kehoa sekä saadaan QI (energia) virtaamaan esteettä.

Voimakkaasti hermostoa rauhoittava harjoitus on oiva stressinpoistaja sekä hengähdyshetki arkikiireistä.

Harjoitus tehdään lihakset rentoina, turvallisesti linjaten ja kehoa välineiden avulla kannatellen.

Tunneilla on käytössä Lumo Spirit -bolsterit (tyynyt), tiilet, vyöt sekä huopia.

Yin joogan avaava ja rentouttava harjoitus tukee hyvin muuta liikuntaa auttaen kehoa ja mieltä palautumaan arjen rasituksista.

Tunti sopii erinomaisesti myös ensikertalaisille.

LUMO AROMA YIN YOGA

Ilahduta aistejasi, helli kehoasi sekä piristä ja rauhoita mieltäsi tällä ihanalla yhdistelmätunnillamme.

Lumo Yin Aroma -tunneilla käytetään 100 % puhtaita, eteerisiä aromaöljyjä tukemassa ja vahvistamassa Yin harjoituksen vaikutuksia. Eteerisissä öljyissä on monia parantavia ominaisuuksia, jotka vaikuttavat sekä mieleen, hermostoon että kehoon.

Eteeristen aromaöljyjen sisältämät eheyttävät aineet kulkeutuvat hengitysilman mukana keuhkoihin ja lievittävät jännityksiä sekä rentouttavat kireyksiä kehosta ja mielestä.

Eteeriset aromaöljyt tukevat kokonaisvaltaista hyvinvointia mm. auttamalla unettomuuteen, lieventämällä stressiä ja ahdistusta, vahvistamalla kehon immuniteettisuojaa sekä tukemalla ruoansulatusta ja aineenvaihduntaa.

Tarjoa itsellesi elvyttävä lepohetki kiireisestä arjesta ja suorittamisesta!

Tunti sopii erinomaisesti myös ensikertalaisille.

PILATES (60 min.)

Tue hyvinvointiasi ja opi linjaamaan kehosi ja kannattelemaan ryhtisi kauniisti.

”Fyysinen kunto on ensimmäinen askel onneen.” Joseph Pilates

Pilates tunneilla löydät kehosi syvimpien lihasten ja tukivoimapisteiden käytön, opit linjaamaan kehoasi ja käyttämään sitä taloudellisesti ja puhtaasti. Harjoittelun myötä tunnet kehosi vahvaksi ja liikkuvuuden sujuvammaksi.

Mattopilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan 34 klassiseen liikkeeseen, joita varioidaan tunneilla eri tavoin ja eri pienvälineitä käyttäen. Useat tanssijat, juoksijat, golffarit, ratsastajat ja kilpaurheilijat parantavat suorituksiaan Pilateksen avulla. Myös sinä voit tukea muuta harjoitteluasi ja saada apua ryhtiin ja kehon kannatteluun niin liikunnassa kuin istumatyössä. Siirryttäessä haastavampaan POWER CORE PILATES -harjoiteluun on keskivartalon tuki oltava vahva, jotta pystytään jatkossa tekemään turvallisesti myös haastavampia harjoituksia.

Tunti sopii erinomaisesti myös ensikertalaisille.

POWER CORE PILATES (60 min.)

Tarjoa itsellesi hauska, mutta haastava 60 minuuttinen, joka muokkaa sinulle vahvan kehon, hyvän ryhdin sekä kevyen tavan liikkua.

Power Core Pilates on tehokasta, monipuolista kehonhallintaharjoittelua, joka todella haastaa keskivartalon syvät lihakset (POWERHOUSE), lisää liikkuvuuttasi, tukee ryhtiäsi, parantaa kestävyyttäsi sekä muokkaa kehoasi. Liikkeitä tehostetaan tai helpotetaan käyttämällä painopalloja, pilatesrullia tai renkaita, jolloin harjoittelu on tehokasta ja turvallista. Useat tanssijat, juoksijat, golffarit, ratsastajat ja kilpaurheilijat parantavat suorituksiaan Pilateksen avulla. Myös sinä voit loistavasti tukea muuta harjoitteluasi ja saada apua ryhtiin ja kehon kannatteluun niin liikunnassa kuin istumatyössä.

Haasta itsesi hauskalla tavalla!

YIN + YOGA NIDRA

Hellitä kireyksiä kehosta ja mielestä yinjoogan ja syvärentouttavan iRestÒ yoga nidran avulla. Tässä tunnissa yhdistyvät yinjoogan pitkäkestoiset asanat ja mindfulness.

60 min yin -osion jälkeen tehdään vielä n. 30 min iRestÒ yoga nidra -harjoitus. Yoga nidra, ”joogin uni” on vuosituhansia vanha harjoitus, josta Richard Miller on kehittänyt iRestÒ -suuntauksen. iRest tulee sanoista integrative restoration, joka voitaisiin suomentaa eheyttäväksi palautumiseksi. Harjoitus on selinmakuulla tai muussa mahdollisimman mukavassa asennossa tehtävä sanallisesti ohjattu syvärentouttava meditaatio, joka koostuu kymmenestä eri vaiheesta. Yhden harjoituksen aikana kaikkia kymmentä vaihetta harvoin käydään läpi. Harjoituksessa havainnoidaan kehon tuntemuksia, tunteita, ajatuksia, uskomuksia ja mielikuvia. Opit havainnoimaan mielen liikkeitä ja oivaltamaan tietoisuuden luonnetta.

Harjoitus tuo sekä fyysistä, henkistä että emotionaalista rentoutumista. Yoga nidrasta voi saada apua mm unettomuuteen, stressiin, masennukseen, ahdistuneisuuteen sekä erilaisiin akuutteihin ja kroonisiin kiputiloihin. Sitä on myös käytetty menestyksekkäästi trauman jälkeisen stressioireyhtymän hoitoon. Harjoituksen tavoitteen määrittelet itse. Se voi olla rentoutuminen, unen laadun paraneminen, jonkin tietyn ongelman käsittely tai vaikkapa luovuuden tai energisyyden lisääntyminen.

Lämpimästi tervetuloa.

ASTANGA ALKEET

Astangajooga on liikunnallinen, dynaaminen joogasuuntaus, jossa hengitys sitoo liikkeen ja asennot yhdeksi jatkumoksi. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa.

Astangajoogalle on tyypillistä vinyasasysteemi, jossa liike, asennot ja hengitys yhdistetään aina samalla tavalla. Astangan hengitystekniikka yhdessä lihaslukkojen eli bandhojen käytön kanssa tuo kehoon lämpöä sisältäpäin ja lähtee pudistamaan kehoa. Ujjayihengitys yhdistettynä katseenkohdistamiseen harjoituksen aikana auttaa keskittämään ja hiljentämään mielen. Kun harjoituksen asentosarja alkaa olla muistissa, voi antaa huomion kääntyä sisäänpäin niin että harjoituksesta muodostuu samalla liikemeditaatio ja hengitysharjoitus, tutkimusmatka omaan kehoon ja mieleen.

Alkeisharjoitukseen kuuluu astangan ensimmäisestä asentosarjasta seisomasarja, joitain istuma-asanoita ja osa loppuliikkeistä sekä loppurentoutus.

Lämpimästi tervetuloa tunnille!

ASTANGA VINYASA

Astangajooga on dynaaminen ja energisoiva joogamuoto, jolla pyritään edistämään harjoittelijan terveyttä ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Astanga on tunnettu tehokkuudestaan ja se kehittää nopeasti liikkuvuutta, voimaa ja keskittymistä.

Astanga Vinyasa tunnilla harjoitellaan joogahengitystä, sen hyödyntämistä asennoissa ja opetellaan käyttämään kehon syviä tukilihaksia. Pääpaino on asentojen ja hengityksen dynaamisessa yhdistämisessä ilman pysähdyksiä. Tunti on aavistuksen nopeatempoisempi kuin alkeet- tunti ja asentosarjaa tehdään ensimmäisen liikesarjan puoliväliin saakka. Tunti soveltuu niille, joilla on jo jonkinlaista kokemusta astangajoogasta tai muusta dynaamisesta joogatyylistä (kuten Vinyasa Flow, Bikyasa tai Prana Vinyasa).

Jos sinulle jää kysyttävää tunnin sisällöstä tai soveltuvuudesta juuri sinulle, ota rohkeasti yhteyttä teija.maila@gmail.com

Lämpimästi tervetuloa!

POWER FLOW YOGA

Koko kehoa ja mieltä energisoiva, vahvistava dynaaminen tunti herättää takuu varmasti uuteen päivään. Tunneilla yhdistyvät hengityksen kuljettama virtaava liike, monipuolisesti kehoa vahvistavat ja avaavat liikkeet sekä tasapainoharjoitteet.

Harjoituksessa ollaan jonkin verran käsien varassa (lankutukset) ja tunti vahvistaa näin kokonaisvaltaisesti koko kehoa. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat hidastempoisia, ja niiden tekeminen vaatii hyvää keskittymistä. Treeni kehittää koko kehon koordinaatiota ja voimaa, lisää liikkuvuutta, parantaa tasapainoasi sekä ryhtiä.

Voit haastaa itseäsi oppimalla uutta tai pysytellä omalla mukavuusalueellasi, sinä päätät.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

SIVANANDA YOGA

Sivananda-jooga tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia mielelle ja keholle. Tunnin aikana fyysisen joogaharjoittelun lisäksi opit rentoutumaan ja hengittämään oikein. Sivananda-jooga auttaa vähentämään stressiä, kasvattaa voimaa, lisää liikkuvuutta sekä aktivoi aineenvaihduntaa ja ruoansulatusta.

Tämä monipuolinen joogatunti myötävaikuttaa mielen tasapainon saavuttamiseen ja kehon, erityisesti selkärangan terveyteen sekä notkeuteen. Voit osallistua tunnille, vaikka et olisikaan aikaisemmin kokeillut Sivananda-tyyliä.

Lämpimästi tervetuloa!

FUNCTIONAL POWER PILATES

”It’s all about functional training”

Tämä hauska ja toiminnallinen harjoitus vahvistaa koko kehoa, kehittää tasapainoa, kehonhallintaa, koordinaatiota ja liikkuvuutta.

Usean lihasryhmän ollessa samanaikaisesti töissä, treeni kuluttaa paljon energiaa, jolloin myös syke nousee ja aerobinen kunto kasvaa.
Tunnilla tehdään myös pilateksen klassisen repertuaarin liikesarjoja, jotka haastavat mukavasti keskivartalon syviä lihaksia ja koko keskivartalon voimaa sekä lisäävät rangan ja lonkkien liikkuvuutta.
Tunne energinen ja hyvä olo tunnin jälkeen, joka haastaa sinut monipuolisesti ja tehokkaasti.

Ps.Tuntia ei suositella, mikäli on akuutteja kiputiloja selän / nivelten alueella tai et ole aikaisemmin tehnyt fyysistä harjoittelua.

Lämpimästi tervetuloa!

KUNDALIINIJOOGA

Kundaliinijooga on dynaamista, virtavaa, meditatiivista joogaa, se sisältää sydäntä helliviä mantroja ja ihanaa rentoutumista. Sitä kutsutaan myös tietoisuuden joogakaksi. Harjoitus kehittää itsetuntemusta ja luo mielenrauhaa sekä vahvistaa onnellisuuden tunnetta.

Kundaliinijooga kehittää myös voimaa, kestävyyttä sekä lisää kehon liikkuvuutta virtaavien liikkeiden kautta

Yogi Bhajanin mukaan Kundaliinijooga avaa kehoa, mieltä ja tietoisuutta asanoiden, mantrojen, meditaatioiden, pranayaman (hengitysharjoituksen) ja rentoutumisen avulla.Tunti koostuu aloitusmantroista, lämmittelyliikkeistä, kriyasta (joogaharjoitus), loppurentoutuksesta ja meditaatiosta. Jokainen tunti oma oma kokonaisuutensa. ”Happiness is your birthright” – Yogi Bhajan

Pärjäät tunnilla ilman aikaisempaakin jooga kokemusta, lämpimästi tervetuloa mukaan!

YKSITYIS- SEKÄ YRITYSTUNNIT

LUMOAVAT tunnit joogaan, Pilatekseen sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Tarjoa itsellesi, läheisellesi tai vaikkapa ystävä-/polttari-/työporukallesi virkistävä, juuri teidän tarpeisiinne räätälöity hemmotteluhetki. Nauttikaa ja rentoutukaa yhdessä antaen Lumon tehdä taikojaan!

Räätälöimme toiveidenne mukaisen kokonaisuuden joko Lumon hehkuvan kauniilla studiolla, hyvien liikenneyhteyksien päässä tai tulemme toiveista suoraan luoksenne. 

Lumon luonnonvalolla kylpevissä tiloissa on mahdollista järjestää tilaustuntien, (myös polttariporukat lämpimästi tervetuloa) lisäksi pienimuotoisia tapahtumia, kursseja, koulutuksia, elämyksiä joka lähtöön.  Kauttamme voi tilata myös herkullisia catering palveluita (mm. suussa sulavia vegeherkkuja, raakakakkuja, tuorepuuroja, smoothieita) ja nauttia joka solulla.

Teemme yhteistyötä useamman hyvinvointiala -ammattilaisen  kanssa ja pystymme näin tarjoamaan näin monipuolisen kattauksen lähes mitä vain hyvinvointiin liittyvää aina ravinnosta liikuntaan ja rentoutus hetkiin kanssamme.

Kerro meille toiveesi, autamme mielellämme suunnittelussa ja toteutamme toiveenne parhaalla mahdollisella tavalla. Hinta määräytyy osallistujamäärän sekä sisältökokonaisuuden mukaan.

Kysy lisää ja pyydä tarjous:

info@yogaroomlumo.fi

PS.

Yksityistunnit sopivat myös sinulle, jos kaipaat henkilökohtaista ohjausta joogan tai Pilateksen aloittamiseen tai erityistarpeisiin, kuten raskausajalle tai synnytyksen jälkeen.

Joogan / Pilateksen starttipaketti 95€
(yksi 60 min yksityistunti + 2 ryhmätuntia)

Joogan/ Pilateksen starttipaketti kahdelle/ 80 € per henkilö
(sis. yhden 60 min. duotunnin sekä kaksi ryhmätuntia molemmille osallistujille)

Mikäli haluat vain yksittäisen tunnin ilman ryhmätunteja:

Yksityistuntien hinnat:
60 minuutin yksityistunti yhdelle henkilölle 75€
60 minuutin yksityistunti kahdelle henkilölle 120€
3x yksityistunti paketti yhdelle hengelle 210€
3x yksityistunti paketti kahdelle hengelle 280€

Varaukset osoitteessa: info@yogaroomlumo.fi

Lämpimästi tervetuloa <3

TUBEROLL PUTKIRULLAUS

Opi rullaamaan turvallisesti ja tarjoa kehollesi täydellinen lihashuolto putkirullan (Tube rollerin) avulla.

Putkirullaus jäljittelee hierojan käsittelyä, mutta tällä tunnilla hieronta tehdään itse ja voit löytää ja avata sellaisia kipukohtia kehostasi, joita on muuten vaikea käsitellä. Hierottavan kohdan aineenvaihdunta, imuneste- sekä verenkierto paranee. Kireät ja paksuuntuneet lihas-sidekudoskalvot (myofasciat) rajoittavat liikkuvuutta ja rullailun on todettu parantavan niiden elastisuutta sekä rentouttavan lihaskireyksiä paineen vaihtelujen avulla. Rullailu nopeuttaa palautumista myös muista urheilulajeista, tehostaen maitohappojen poistumista kehosta. Et tarvitse omaa rullaa mukaasi, Pekka tuo ne tullessaan.



Lämpimästi tervetuloa mukaan! ”Pain is temporary, but Glory is forever”

Processing...
Vieritä ylös